מדריך ייבוש ויישון קנאביס מגידול ביתי

מגדלים רבים (בעיקר מתחילים) טועים לחשוב שמלאכת גידול קנאביס מסתיימת ברגע שאנו קוצרים את היבול. אמנם מבחינה טכנית זה נכון אבל אם אנחנו רוצים לעשן חומר איכותי, שלא שורף את הגרון ומריח מצוין, נצטרך לשים דגש ולתת תשומת לב יתרה לשלבים שמגיעים לאחר הקציר – שלב הייבוש ושלב היישון. אם לא נייחס לשלבים אלו חשיבות אנו עלולים למצוא את עצמנו אחרי מספר חודשים של השקעה וטיפוח עם פרחים קשים לעישון, שמריחים לא משהו, והכי גרוע – השפעת הסאטלה עלולה להיפגע מייבוש/יישון לא נכון. אז בואו נראה כיצד מייבשים קנאביס כמו שצריך:

ייבוש קנאביס

מומלץ להכין מבעוד מועד את המקום שבו אתם הולכים לייבש את הגאנג’ה שלכם. פשוט קחו חוט (לא ממש משנה איזה סוג) ותתחילו ליצור “קומות” של חוטים (כמו מתלה לכביסה). אפשר לעשות את זה בארון, אפשר לעשות את זה בקופסאות קרטון – איך שנוח לכם.אחרי שהורדנו את העציץ וגזמנו את העלים הלא נחוצים נשארנו רק עם התפרחת.

ייבוש מריחואנה

כעת יש לתלות את הפרחים על החוטים.יש מגדלים שאוהבים להשתמש בעזרים כגון סלוטייפ וכדומה ויש מגדלים שפשוט שוברים מעט את הקצה של הענף ויוצרים מין צורת “וו”. בכל דרך שלא תבחרו – העיקר שתסיימו עם הרבה פרחים תלויים בצורה מסודרת על החוטים. חשוב לדאוג שהאזור בו מייבשים את החומר יהיה נקי מאוד, אחרת עלול להצטבר אבק וכל מיני דברים לא רצויים על הפרחים שלנו. כמו כן, במהלך הייבוש מומלץ לדאוג לסירקולציה טובה של אוויר בתוך החדר. מאוורר יכול בהחלט לעשות את העבודה אבל שימו לב – אל תכוונו את המאוורר ישירות על הפרחים המיובשים! במהלך הייבוש מומלץ שהצמח ייחשף כמה שפחות לאור (עדיף לייבש בחושך), שהלחות בחדר הייבוש תהיה נמוכה או לפחות לא גבוהה ושהחדר לא יהיה חם מידי.

כמה זמן מייבשים?

שאלה טובה, זה תלוי בהרבה פרמטרים כמו: מה התנאים בחדר הייבוש, מה מזג האוויר בחוץ ומה אתם מתכננים לעשות עם החומר שלכם בזמן הקרוב.
אם גידלתם עציץ קטן שבמילא תוך חודש-חודשיים אתם מתכננים ליפול עליו ולעשן את כולו – היינו ממליצים לכם לייבש את הפרחים למשך שבוע עד עשרה ימים ואז להוריד. ככה אתם בטוחים שהצמח הדיף מעצמו את רוב הנוזלים שלו והוא מוכן לעישון. במידה ויש לכם כמות קצת יותר רצינית, או שאתם פשוט מתכננים ליישן את החומר אנו ממליצים לייבש אותם למשך 4-5 ימים גג ולאחר מכן להתחיל בתהליך היישון, מכיוון שבשביל ליישן קנאביס בצורה טובה חשוב להשאיר רמה מסוימת של לחות בצמח.

חשוב מאוד לא לקחת את ההמלצות לימי ייבוש כ”תורה מסיני”: יש לעקוב אחר מצב הפרחים בכל יום – אם הם יתייבשו יתר על המידה הדבר עלול לפגוע באיכות החומר.

גם זה בטח יעניין אותך

יישון קנאביס

קנאביס איכותי מזכיר בצורה מסוימת יין טוב – גם הוא משתבח עם הזמן. פעולת היישון משפרת את הטעם והריח של הפרח, עוזרת לו להישרף בצורה מאוזנת וקלה יותר ובאופן מסוים גורמת לחומר להשפיע בצורה טובה יותר על הגוף שלנו (יש עד היום ויכוח אם יישון קנאביס מגביר את רמת ה-THC בצמח או לא).

רוב הפרחים שייצא לכם לקנות ולעשן באמסטרדם התיישנו לפחות חודשיים, אין “קופי-שופ” שמכבד את עצמו שמחזיק בגראס שנקצר לפני שבועיים, שמה יש רף מסוים של איכות . פעולת יישון הקנאביס היא למעשה המשך ישיר לפעולת הייבוש מכיוון שאנו ממשיכים לייבש את החומר פשוט לאט יותר ובצורה מבוקרת. כך נוצרות בצמח כל מיני פעולות כימיות שמשדרגות עם הזמן את התוצר הסופי שלנו.

איך מיישנים קנאביס?

יישון קנאביס בצנצנת זכוכיתאחרי שתלינו את הפרחים מספר ימים לייבוש, נכניס אותם לצנצנות זכוכית. יש באינטרנט כל מיני חנויות שמוכרות צנצנות זכוכית מיוחדות לאחסון מריחואנה אבל גם סתם צנצנות זכוכית של ריבה או רוטב לפסטה יכולות לעשות את העבודה. מומלץ ביותר לא לדחוס את הפרחים. כשאתם רואים שהצנצנת מלאה התחילו למלא צנצנת חדשה. בשבוע הראשון של היישון חשוב מאוד לפתוח פעם ביום את הצנצנות למשך עשר דקות (לפחות) על מנת לאפשר ללחות לצאת מהצנצנת ולפרחים להתאוורר קצת. יש מגדלים שכל יום מוציאים את כל הפרחים מחוץ לצנצנת, נותנים להם להתווארר קצת ואז מחזירים אותם פנימה. רק נדגיש – אסור לדלג על הפעולה הזאת, מאחר ואם לא נדאג לאוורור של הצנצנת עלול להיווצר עובש בפנים שמסוגל להרוס את כל החומר! לכן רשמו לעצמכם ביומן או משהו – כל יום לאוורר את הצנצנת. אחרי שבוע זה כבר הופך להיות פחות קריטי אבל עדיין מומלץ פעם בכמה ימים לפתוח ולתת לפרחים לנשום קצת.

איזה קנאביס אתה?

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שאיכות החומר הפעיל במריחואנה, ה-THC, מתדרדרת בחשיפה לשלושה דברים:

  • אור
  • חום
  • חמצן

לכן נניח את צנצנות הזכוכית שלנו במקום חשוך וקריר.

סרטונים מומלצים בנושא ייבוש קנאביס

סרטונים מומלצים בנושא יישון קנאביס

בהצלחה!

פרח מריחואנה משובח

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר